Strömsund ToR

Så nu var jag tillbaka i storstaden igen. Tillbaka till vardagen och till allt mitt pluggande som bara ligger där och väntar på mig, suck. men men. Har iallafall haft de väldigt trevligt uppe i ström. En underbart fin begravning, väldigt jobbigt och lessamt men nu vet vi att hon har det bra och inte behöver lida något mer. Efter begravningen var vi ute och åt och faktiskt väldigt trevligt att för en gångs skull träffa släkten tillsammans. Eller iallafall en del av den. Blev en lugn kväll sedan med lite kortspelande och snackande med ett par släktingar som stannade kvar.
På lördagen vaknade vi sent, eftersom de blev sen läggdags på fredag. Var väl inte uppe förens vid 10 tror jag. Se de blev snabba puckar och frukost för att ta oss ut på byn. Fick nämligen ett preesentkort på Öbua av mina kära släktingar som jag vart tvungen att handla upp :) Hittade en jättefin staty i samma serie som en vi fick på bröllopet så den köpte jag, sedan köpte jag ett snyggt armband från VÅGA och en massa te, gottit. Gick iväg på simonssons och fikade sedan, trevligt att träffa folk man inte sett på länge. Och kolla på folk man inte sett på länge ;) Blev en tidig lördagskväll då vi gick upp kl 7 för att bege oss hemmåt i söndags. Kom inte iväg förens kl 9 men sedan så. Vid klockan 6 var vi i mariestad och kom fram till att vi skulle stanna där och äta lite pizza hemma hos Markku. Jag gick in och kollade hur mattias hade de där hemma också, får ju passa på eftersom han bor dörr i dörr nu för tiden. Stannade inte så länge eftersom vi hade 2timmar kvar att åka. Slutade med att jag var hemma vid halv 12. Så skönt att bara hoppa ner i sängen och sova en hel natt med min älsklinge igen..

Ledig idag, eller ledig vet jag inte. Har ju tenta på fredag så har inför tenta plugg idag. Så ska väl strax sätta mig med de igen, men tror att jag kan de mesta. Hoppas på det iallafall.
Älsklngen åker upp till Östersund ikväll (:(), han ska ju på begravning på fredag och passade på att vara uppe en dag extra när han ändå åker.Tråkigt bara att vi knappt hunnit träffas nu sen jag kom hem.. Men men vi har ju hela liver på oss :) Ska ta och diska lite nu och sedan sätta igång med pluggandet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback