Då var de klart..

Sådär.. Har haft fullt upp hela långa veckan och även innan dess. Men nu så, nu är jag äntligen klar med skolan och jag kan nu kalla mig Sjuksköterska. Häftigt.. Eller jaa, spännande kanske jag ska säga. Känns både nervöst, häftigt, läskigt och underbart på samma gång.

De var i fredags morse som examensdagen började. Åkte in till Borås vid halv 8 och påbörjade dagen med övning i kyrkan och sedan en champangefrukost med hela klassen på skolan. Därefter blev de lunch och mera champange innan vi klockan 14 skulle infinna oss i kyrkan. Där fick vi gå i fina led fram och ta emot våra broscher och ett papper (dock inget examensbevis, de måse vi skicka efter). Efter kyrkan och allt kramamde där utanför åkte vi hem och fixade inför den lilla "festen" där hemma. Massa god mat och dryck och när alla (utom min far med sambo) åkt hem så var de snabbt till sängen som gällde. En underbar dag, jätte skoj hade jag verkligen.

Sedan har helgen passerat med dunderfart. Pappa och Mia stannade kvar till söndag eftermiddag och vi han äta lite gott me mest bara umgås. Jätte trevligt, inget vi gör ofta tyvärr. Blev en relativt tidig kväll igår, skulle ju upp tidigt.

Och idag då, ja idag har jag påbörjat mitt alldra första jobba som sjuksköterska. Massa information på en gång kan man ju säga, men de känns verkligen som att jag lärt mig något. Om inte annat kommer jag att vara expert på en hel del saker efter denna sommaren, bland annat kommer jag att ge två intramuskulära sprutor och sätta nål på ALLA mina patienter, alltså flera per dag :) Så när jag sedan får jobb efter sommaren kommer det att vara en baggis efter allt tränande. Känns iallfall fint och mina nya arbetskamrater är väldigt trevliga och gooa. Ska nog få en trevlig sommar ihop.

Ne nu ska jag ta och krypa ner med min lilla älskling. Behöver min skönhetssömn :P

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Grattis till din examen!

Vi får fira i helgen :))

2009-06-10 @ 15:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback