Födelsedagskalas X 2..

Igår bar de av till Jesper efter de extremt jobbiga passet på gymet (förstår inte varför de var så himla jobbigt just igår). Min kära morbror kom och hämtade oss utanför dörren så vi behövde inte tänka på alla spårvagnar och bussar och byten och grejer. Skönt.. Men vi såg allt ölen och förstod att vi skulle bli tvugna att ta buss och spårvagn hem :) Blev iallafall bjudna på mammas goda köttfärsås, mamma gör den alltid bäst så är det bara. Och efter det var de fika dags och paketutdelning. Precis när vi satte på kaffebryggaren blev de KOLSVART. All ström i hela lägenheten gick. Och då hade vi till och med stängt av tvn och sådär innan. Så de vara bara till att kolla proppskåpet, men ingenting var trasigt. Hmm skumt, men morbror och älskling gick ner i trappen och hittade ett jour nummer att ringa. Så efter en halvtimme och en jäkla massa letade och tändande av levande ljus sattes strömmen helt plötsligt på igen. Den hade nämiligen gått nere i den stora brytaren, den som sitter i trappuppgången som inte vi kan komma åt. Men vi släckte ändå ner och åt vårat mys i mörkret och i sken av ljusen. Så mysigt. Jepser var glad och tyckte verkligen om presenterna. Alltid bra när man har hittat rätt. Vid 21 åkte vi hemmåt och var väl hemma vid 22. Satte oss pch kollade på Beckfilmen som var, väldigt bra faktiskt. Sedan blev de sovtime  och kan ju säga att vi somnade direkt vi la ner huvudet på kudden.

Idag har vi inte hunnit med så mycket alls än så länge, sov länge idag och gick väl upp vid halv 10 tror jag. Kokade lite ägg och kaffe och te, mysfrukost. Och nu sitter jag här och ska strax hoppa in i duschen och göra mig iordning för födelsedagskalas nummer två. Vi ska ut till svärmor och fira henne, hon fyller år imorgon. Men alltid bäst att ta firandet på en helg. Så de blir söndagsmiddag där ute och sedan antar jag att vi ska stanna ett tag och sedan blir det bara hem och i säng. Tidig morgon imorgon, måste ju ta bussen som går kvart över sju från stationen. Antar att jag får åka harifrån vid kvart i då.  Hm ska kolla busstiderna lite mer noga sedan..

Kommentarer
Postat av: Magdalena



Alltid najs med kalajs: )

2008-11-02 @ 18:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback