Jag vet..

att jag inte är så duktigt på att skriva nu för tiden. MEN jag har en ursäkt, eller nja jag vet inte om de räknas som ene ursäkt men de här hoppandet mellan olika prakiker och pendlandet tar massor med kraft av mig. Upp tidigt och i säng sent (om man ska hinna vara hemma något innan man ska sova vill säga).  Men men så är de, och nu är det bara 4 veckor kvar tills jag börjar jobba på "riktigt". Då är man helt plötsligt klar sjuksköterska och ska kunna göra allt själv. Oh känns väldigt skrämmande men samtigt skoj att få komma ut och göra något själv, göra lite nytta. Och ska bli rätt skönt att inte gå brevid, inte vara i vägen mm. Även om de oftast inte är så, så kan man ändå känna sig lite ivägen ibland.

Jaja är iaf på en jätte mysig vårdcentral nu och min handledare är jätte trevlig. Ska få vara både på BVC, MVC och en del andra specialställen under mina tre veckor. Skoj att få lite variation. Får väl se vad jag får göra för skoj.

Annars, ja helgen då. I fredags eftermiddag kom Thomas och Angelica hit (Thomas fyllde år) och vi åt en jätte god middag här hemma. Sedan begav vi oss till Bowlinghallen och spenderade en del tid där. Wiie jag kom faktiskt inte sist :)
Lördagen började jätte bra, vi åkte in på stan och dom skulle ta lite fotografier. Jag och älskling gick runt lite och hittade en del bra prylar :) Vid 3-4 ringaer våra vänner och berättar att deras lilla dotter blivit akut sjuk och fått åka in på sjukhus. Detta gör ju självklart att dom vill åka hem till henne. Så vid femtiden åkte de hemmåt. Väldigt trist då vi planerat liseberg och lite sånt men samtidigt väldigt förståligt. Så kvällen blev lugn, inget annat hans planeras in (rätt skönt faktiskt).
Söndagen var också en sån där slappar dag, skönt att ha dom ibland. Skulle behövs en hel del sånna tycker jag.
 
Nu ska jag ta och hoppa in i en dusch här och sedan är det ju Betty på tvn :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback