Tar mig i kragen.

Ja, som de verkar så är jag efterlängtad :) Har inte haft någon tid eller ork att blogga i sommar. Min första sommar som färdig sjuksköterska. Oh och de har varit en sommar som mestadels har handlat om just de, mitt jobb. Har inte gjort så mycket annat alls. Självklart har jag umgåtts med en del vänner, grillat lite, åkt på småtrippar men inte gjort något som har inneburit att jag vart borta mer en 1 natt. Så ja, mycket fritid har det inte alls blivit.
Jobbet har fungerat BRA, mycket att lära och jag kan ju inte säga att man känner sig som en "riktigt" sjuksköterska än iallfall. Har lärt mig en hel del om bronkoskopier, thorakocenteser, dräninläggningar och annat skoj man kan göra med lungorna. Har också lärt mig att man kan jobba VÄLDIGT mycket övertid på sjukhuset. Även haft fördelen att sätta nålar varje dag och ge både intramuskullära och subkutana injektioner till nästan alla mina patienter. Men som alla vet så slutar de mesta när de är som roligast, när jag väl började känna att de kändes roligt och att jag kunde något började tiden närma sig den 21 augusti och sista dagen på mitt vikariat. Slutade och kände att jag var i stort behöv av semester, trode också att jag skulle få en del av den varan eftersom jag inte lyckats hitta något jobb (anställningstoppet är superhårt innom sjukhusen här nu). Fredag morgon, precis en vecka efter att jag slutat mitt förra jobb ringer chefen från avdelningen brevid och erbjuder mig jobb.
Så från och med idag jobbar jag på Sömnlabb, går brevid dag denna veckan och nästa vecka ska jag börja jobba natt. Kommer att jobba 3 nätter i veckan, skönt. ALDRIG fredag och lördag natt, vilket alltså innebär lediga helger. OCH inte bara de, vissa veckor kommer jag att vara ledig 5-6 dagar i rad. Perfekt..

Annars då, ne eftersom jobb har varit mitt liv nu på sista tiden har det inte hänt så mycket. Hade en underbar vecka förra veckan med min älskling och helgen var helt perfekt.

Ska försöka komma ihåg att uppdatera bloggen lite oftare nu ;)

Ha de fint..

Kommentarer
Postat av: Angelica

Åhh vad roligt att du har fått jobbet:) Hoppas det funkar bra! Puss

2009-09-01 @ 19:50:45
Postat av: Magdalena

Men, vad kul!!!!!

Grattis! Det måste vi ju träffas och fira : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback