Uppe med tuppen..

Så idag hade jag ställt klockan för att gå upp kl 8 då jag tänkte åka in till skolan och lämna in min hemtenta. Jätte skönt att kunna sova till 8 då jag brukar gå upp 6 annars. Meeeen när kl är halv 7 vaknar jag av att katten frenetiskt slickar sig i tratten (som hon har efter kastreringen). Går upp på toaletten och kollar lite på Yrla och inser att ett av hennes ögon är jätte kladdigt och svullet. Suck. Väcker älsklingen och tar fram koksaltet. Får skölja hennes öga flera gånger och det  är ungefär lika roligt som med tabletterna. Förutom att nu hade älsklingen åkt inlines igår och skadat handen så han hade lite svårare att hålla i henne. Suck... Hoppas att de blir bra. Vetrinären sa ju att det bara var att skölja. Kan bli så efter stressen som kastreringen utlöste. Så nu har jag varit uppe ett tag och ska snart in till skolan. Yrla har fått springa utan tratt en stund också. Så lycklig. Nu satte jag på henne den nyss igen och vips gick hon in och la sig i sängen ingen och somnade...

Skriver kanske med senare.

Kommentarer
Postat av: martina

sorry, tvätten, städningen och disken har sugit musten ur mig:P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback