Jobbilijobba...

Så nu sitter jag här igen. Tänkte berätta lite om de senaste dagarna, efter att jag kommit hem från strömsund.
Kom ju hem i tisdagsmorse, usch va trött jag var. Började nya jobbet kl 13.30 i tisdags eftermiddags, usch ännu tröttare då. Men de gick faktiskt riktigt bra. Känns som att jag kommer trivas bra där i sommar. Går ju brevid denna veckan och helgen. Sedan nån dag i början på nästa vecka också. Lagom till midsommar dagen börjar jag jobba självständigt. Hoppas det går bra, vet ju om att man inte är alls många på helgerna. Men men.. Annars har de inte hunnit med att hända så mycket här. Har ju i princip bara jobbat sedan jag  kom hem. Inte har jag fått träffa darlingen heller eftersom han jobbar kvällen denna veckan. Hm känns ju bra, vi bor tillsammans och jag har varit borta flera dagar men inte hade vi tid att träffa varandra när jag kom hem inte. Men imorgon kommer vi få umgås iallafall :)
Funderar lite på våran lilla Yrlis här hemma alltså. Hon kastrerrades ju för 6 veckor sedan men tycker att hon börjar gå tillbaka till löpbeteendet. Hon är super gosig och mysig hela tiden. Jag  vet faktiskt inte, för de är ju för att få bort löpet som man kastrerar honkatter nu för tiden. Inte bara steliliserar. men så länge hon inte börjar skrika sådär som hon gjorde när hon löpte så är de ju alltid bara mysigt med en liten goskisse. Hon fyller föresten snart 1 år, en månad kvar bara.
Tror jag ska ta med mig min nya bok och lägga mig i sängen nu. 3 första dagarna på jobbet har slitit på mig. Ont i benen och i ryggen. Känns verkligen att man är van att sitta i skolbänken. Men man kommer nog in i de rätt så snabbt tror jag.

Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback