Blommor.

Var ju tänkt att jag skulle gå iväg på fredag med Bella och kolla på blommor. Men nu helt plötsligt upptäcker jag, eller rättare sagt min handledare att jag är ledig idag och inte jobbar förens imornbitti :) Så tror att jag ska ta och ringa till Bella strax och höra om hon känner för att kolla på blommor med mig efter lunch. Blir nog som du sa Magdalena, blir stora vinröda rosor. Vill helst  bara ha de men får väl se vad floristen säger och tipsar om. Ska iallafall ha rosor till dukningen också. Ska kolla på lokalen igen på söndag, hoppas att han kommer ihåg oss denna gången. Och hoppas på att de ser ut som jag tänkt mig med borden och sådär. Så jag kan duka som jag vill, planeringsfreak ;)

Praktiken i måndags, kom dit och inte var min handledare där inte. Nepp hon har gått och blivit sjuk. Tråkigt. Men fick iallafall gå med en av de andra snälla sjuksköterskorna tillsammans med Nina. Jätte trevligt och lite flummigt blev det. Gårdagen spenderades med ytterligare en ny handledare. Gick jätte  bra det också och jag gick hem lite tidigare. Har faktiskt lärt mig en hel del på den här praktiken. Psykiskt sjuka människor, det är helt vanliga människor. Precis som du och jag. Det kan hända vem som helst, du har en kris och mår dåligt. Förstår inte varför man går omkring med en massa fördomar och sådant. Men men några av mina fördommar har iallafall försvunnit och det känns ju bra.

Bara en vecka imorn tills jag beger mig uppåt till Strömsund för första gången på 2.5 år. Oh ska bli jätte roligt. Var ju så länge sedan jag träffade godingen Sandra och alla de andra där uppe. Och självklart ska det bli skoj att träffa momma också. Hoppas bara att hon kommer vara hemma. Har ju inte pratat med henne någonting än ;) Annars får jag vara med Sandra hela långa helgen, inget fel med de inte.
Ne nu ska jag ta och fortsätta plugga lite på min tenta och hoppas på att de går in någonting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback