En kväll på akuten..

Igår när jag ahde skrivit mitt inlägg så var allt frid och fröjd. Vi satte oss och kollade på Betty och hade de mysigt här hemma. Men sedan vid halv 9 ringde mamma och berättade att hon ramlat och var på akuten i mölndal. Så då fick vi ta och åka dit, hon var inte alls glad. Och gud vad benet ser ut, helt uppsvällt och läskigt. Stannade där tills röntgen var klar och en stund till. Sedan åkte vi hem för att sova, var ju tidig uppgång som gällde idag också. Men pratade med mamma i morse och de var som tur var inga ben brott. Men hon äter ju blodförtunnande medel, så hon hade kraftig blödning och mjukdelsskador. Sedan upptäckte de även att hon hade ett gamalt brott i foten. Hmm sedan en månad då antagligen. Så det var ingenting att göra åt. Så nu är hon hemma iallfall, skönt. Men får nog hjälpa henne lite nu de närmaste. Hon kan ju inte gå så bra, och ont i armen också, så kryckorna är svåra. Men som sagt, hon mår ju okey iallfall :)

Har varit på skolan hela dagen idag, satt där ända tills klockan 4. Riktigt ambitiösa idag. Sedan blev de bussen hem och nu har vi ätit lite middag. Blev ingen träning idag som jag hade tänkt mig, är för trött efter sena kvällen igår och tidiga morgonen idag. Men men de blir ju inte alltid som man tänkt sig.

Ska kolla på avsnittet av DHw snart, de vi missade igår.

Kommentarer
Postat av: magdalena

Hoppas det går bra med mamma.

2008-11-05 @ 21:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback