En riktigt rolig lördag.

Så nu är jag hemma igen, eller jag kom hem igårkväll vid klockan 7 men då kan jag säga er att jag var så trött så jag bara satte mig i soffan och slöade. Inget bloggande eller internetande då inte. Men nu, nu sitter jag ju här.
Åkte som sagt till Mariestad i lördags förmiddag och var väl framma där vid 1. Gick en sväng på stan och kollade runt, tänkte hitta något att ha på mig på kvällen. Då kläder och "vad ska jag ha på mig" är ett av mina största problem när jag ska gå ut. Köper ju inte så mycket party kläder längre, har ju nästan aldrig tid att gå ut mellan allt pluggande och jobbande. Men men, hittade iallfall ingenting som jag ville ha på mig. Var in på lindex och köpte mig lite underkläder och sedan sprang jag bort till systemet och handlade lite innan de stängde. Marie slutade ju klockan 2 så då gick vi bort på oxen och handlade lite mat, tacos. Mumsigt. Var även bort på åkes och handlade godis.. Kändes som gamla goda tider. Super fin lägenhet hade Marie, och stor var den också. Gjorde maten och sedan var de fullt upp med prat och skratt och lite vin/cider fram tills kvällen. Björnes stod på listan och vi tog osss dit, inte så värst svårt då hon bor mitt inne i stan :) Väl inne träffade vi på en hel hög med gamla klasskompisar och kompisar. Jätte roligt att träffa alla.. Dansgolvet var vi uppe på en hel del också ju. Men på slutet var det så trångt där att man inte kunde dansa, utan man fick bara gunga med när folk knuffade på en. Vid 2 gick vi, då stängde dom. Tog med oss ett par kompisar hem till Marie för efterfest. Men ingen som ville festa nått när vi kom hem så blev lite prat och sådär sedan gick dom hem och vi gick och la oss. Blev väl vid 4 halv 5 tror jag. Och jag vaknade 7 första gången igen, sedan låg jag och halv sov till vid 10 tror jag att det var. Skönt, men hade gärna sovit lite bättre. Sedan tog vi och slappade massor i soffan och orkade inte släpa oss ut förens vid 3 så vi gick ner och köpte oss en pizza. Sedan tog jag tåget hem och kom hem helt slut ;) Men riktigt roligt och trevligt hade jag verkligen. Något vi måste göra om snart igen.

Gick förbi en skoaffär idag när jag skulle bege mig hemåt. Har ju letat efter skor ett bra tag nu, som en del av er vet så har jag ju världens sämsta fötter. Knölar överallt och ont för jämnan. Men idag hittade jag ett par perfekta höst/vinterskor på wedins. Och inte nog med de, dom hde 30 % rabatt på allt där också så dom blev inte så blodigt dyra heller.
Ska ta och sätta på mig mina nya skor och g å ut i höstrusket nu, måste bort till affären och handla lite mat..

Kommentarer
Postat av: magdalenA

Alltid kul att fynda bra grejer

2008-10-13 @ 22:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback