Plugga hemma dag.

Idag har jag en sån där såkallad "Schemafri" dag. Sådana dagar som var helt underbara att ha när man gick på grundskolan eller på gymnasiet. Det var dom dagarna man kunde umgås med kompisar och sova hur länge man ville på morgonen. Inte behöva bry sig något nämnvärt om skolan på hela långa dagen. TYVÄRR är de ju inte så när man går på högskolan och har en schemafri dag. Dessa dagar innebär bara att läsa, skriva, läsa och skriva ännu mer för att hinna med allt. Men jag ska inte säga att det inte är skönt, jag slipper gå upp vid 6 på morgonen. Kan faktiskt sova ända till 8. Och jag slipper ägna 3 timmar åt att åka buss. Jag kan sitta hemma i min egen soffa med min egen dator och äta mat när jag vill. Ta rast när jag känner mig trött och skulle jag vilja kan jag faktiskt skjuta upp pluggandet till kvällen. Har faktiskt läst igenom hela hemtentan idag, svarade på ett par av de första frågorna. Men resten måste jag och Angelica göra tillsammans. Tror inte de kommer bli himlans svårt men man vet ju aldrig.
JA som sagt, har suttit och pluggat hela förmiddagen och känner att jag behöver en rast. Ska nog ta och göra mig något att äta. Blir ju hungrig av att sitta i soffan ;)
Annars, hm älsklingen har ju kommit hem. Trevligt, alltid mycket mysigare när han är hemma. Sover så mycket skönare med honom brevid mig. Kom inte hem förens vid 5 igår, trött kan jag säga att jag var. Speciellt eftersom föreläsningarna jag var på inte tillförde någonting, suck. Var tänkt att vi skulle träna igårkväll men upptäckte att de inte fanns något roligt pass att gå på och vi var väldigt trötta båda två så sköt upp de tills idag. Så ikväll blir de Body Pump och ont i musklerna. Hade så himlans ont i axlarna efter förra passet. la väl på lite för mycket vikter, men som tränarna säger "bränns de så tar de".
Tackade ja till att jobba lite på lördag också, var ju nästan en månad sedan sist. Skönt att upprätthålla lite kontakt med vården när man pluggar också. Synd bara att man inte hinner med att jobba mer. Hade ju varit bra även ekonomiskt. Men just nu får skolan gå före allt. Håller ju på med förberedelserna inför c uppsatsen och den är rätt så mastig känner jag. Men vi har ett roligt ämne och får förhoppningsvis den handledaren vi vill ha så de kommer bli väldigt skoj också.
Ne nu ska jag ta tag i de där med mat..

Kommentarer
Postat av: Anonym

usch låter jobbigt med träning. Själv känner jag mig dassig, ont i hals o huvud så tror inte det blir någon Afrikanskpowerdance i morgon : (

lite wow i kväll?

Postat av: Sandra

Ta en paus i pluggandet å kom hit å hälsa på! =P hihi

2008-10-01 @ 19:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback