Förlossningen..

Idag har jag varit och haft en praktikdag på förlossningen. Super spännande. Var allt lite nervös när jag plingade på dörren där i morse, efter att ha gått upp klockan 4 på morgonen för att hinna med bussen. Men alla var jätte trevliga och goa, var lite stressigt bara. Massor med patienter och sjuka läkare. Jag fick iallfall vara med på två HELA förlossningar. Och gud va roligt det vra. Spännande att se för en annan som inte har fött barn eller vart med någon som gjort de. Två helt underbara mammor var de som födde. Jaa jag hade en jätte bra dag där idag. Men nu är jag riktigt trött kan jag säga, att gå upp vid 4a sliter på kroppen. Och degör de även att stå på helspänn och hjälpa till att andas och krysta ;)

Imorgon är de S- HLR som gäller på vårdcentralen. Ska bli spännande... Sedan är de bedömningssamtal också, går nog bra hoppas jag..

NU ska jag ta och hoppa in i en dusch och sedan kommer svärmor hit och hälsar på...

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Låter spännande, men jag är tacksam för att jag inte behöver stå och titta på när nån föder barn. vet inte om jag skulle klara det: /


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback