Barnvakt..

Igår försökte jag sova så länge jag kunde på morgonen, skulle ju jobba natten mellan igår och idag. Gickväl sådär och gick upp vid 11. Hade nog behövt nån timme till men de löste sig bra ändå.
Vid 15 gick jag iväg och hämtade lilla Thea på dagis som ligger ett par kilometer härifrån. Tydligen hade de någon utvecklingsda på dagis och stängde klockan 16, och Bella slutade inte förens vid 16.30. Så jag hämtade iallfall lillan och tog med henne för att storhandla lite granna på Willys. De var DUMT gjort. Varför är de ingen som har sagt till mig att man ska handla INNAN man hämtar ett litet 18 månaders barn på dagis? Trodde i mitt stilla sinne att hon skulle sitta stilla i vagnen och att jag skulle kunna gå runt där och handla som jag ville. Men ICKE då, vagnen var inte poppis kan jag säga. Så allt slutad med att jag fick lägga korgen överfull med grejer i vagnen och ta upp Thea i famnen och försöka betala och packa. Så ja vad har jag nu lärt mig av detta?

1: Finns de bälten i vagnen som man kan spänna fast barnet i, SPÄNN fast barnet.
2: Handla INNAN man hämtar sitt barn.
3 Mata barnet INNAN man handlar.
4: Lär inte dina barn vad godis och glass är.

Jaaj allt gick ju bra tillslut och vi kom hem och lagade en god middag. Älklingen kom dit också och sedan stannade vi hemma hos Bella tills klockan blev 20 och jag skulle bege mig till jobbet. Gick faktikt riktigt bra att vara vaken inatt, och jag kom faktiskt ihåg en hel del saker som jag lärt mig förra veckan så de kändes skönt.

Idag har jag bara hunnit med frukost än så länge, vaknade vid 15.30. Skönt att man kan sova så länge när man har jobbat natten. Jag behöver mina 8 timmar.

Nu ska jag ta och plocka fram lite köttfärs ur frysen och gå och handla så vi kan laga köttfärsås..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback