Försöker komma ihåg..

Ja nu satt man här igen då, framför bloggen som ska uppdateras. Vet inte riktigt om jag har så mycket att uppdatera er om just nu. Har bara hunnit till jobbet och sedan tillbaka idag. Blir ju så när man ska jobba 7.30-16.30, tar ju ett tag innan man kommer hem också. Jaja har varit en bra och lärorik dag på nya jobbet idag. Lärde mig programera lite med mätustningar och sedan fick jag även lära mig olika inställningar på en avancerad respirator. Trevligt trevligt, nu hoppas jag bara på att jag kommer komma ihåg någonting av de jag lärt mig sedan också.
Imorgon ska jag öva på en ny sak, jag ska få lära mig hur man tar blodgaser. Lite läskigt och lite spänd är jag allt över de, man ska ändå in i artären och sticka. Är ju egentligen en läkaruppgift som vi får deligerade till oss. Så får se då hur de går men förhoppningsvis är de inte mycket svårare än de andra sticken.

Är de bara jag som har märkt att de är väldigt mörkt ute redan tidigt på kvällarna? Sitter här i soffan och märker nu att jag antagligen skulle behöva gå bort och tända lampan för att ha bra ljus. Ja, hösten börjar verkligen komma nu. Skulle vilja ut och kolla på lite höstkläder också, får se när man ska hinna med de. Antagligen lär jag väl ha någon tid nästa vecka då jag vet att jag jobbar måndag, tisdag och onsdag natt och sedan är jag ju ledig ett par dagar. Får väl se, hoppas att de fått in mycket snyggt i affärerna iallfall.

Nu ska jag ta och hoppa in i en dusch och sedan dricka lite te och mysa i soffan med min älskling..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback